donderdag 6 april 2017

Juul - From Niki with love

Tijdens het Sancho-naaiweekend probeerde ik ook een nieuw patroon uit, de Juul van From Niki with love. Ik had nog een restje van de hertjesstof waarmee ik de Deine Vanja maakte. Ik was van plan om hem ook deze keer te combineren met de uni petrol stof, maar bleek een aantal patroondelen van enkele stof geknipt te hebben terwijl het dubbele stof moest zijn. Ik had nog een restant fuchsia tricot mee waar de contrastdelen precies uit konden worden gehaald en dat blijkt gelukkig ook goed te combineren.

Het is een heel fijn patroon, met een smalle en een normale versie. Ik maakte de smalle versie in lengte 104 en breedte 98 (ja, Femke is echt heel smal).

Op het knopenpad gebruikte ik koperkleurige kamsnaps,
dat vond ik leuk combineren met de hertjes. Volgende keer zet ik de bovenste snap iets hoger, dan valt de kraag denk ik nog wat mooier. En een tip: zet eerst de tailleband aan voordat je de kampsnaps bevestigt, anders kun je in de knel komen met je naaivoetje.








 







Femke heeft de jurk vandaag gecombineerd met een legging in oranje en fuchsia. Eigenlijk niet mijn eerste keuze, maar de zwarte legging die ik op het oog had bleek in de was te zitten. :-)

Dit model gaat er ook nog wel een keer komen. Hij kan ook heel makkelijk met korte mouwen gemaakt worden door het onderste deel weg te laten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten