woensdag 22 maart 2017

Solis

Op 11 maart bezocht ik met een groep andere enthousiaste naaisters de lapjesmarkt in Utrecht. We waren daar vanwege de jaarlijkse ledenvergadering van Vereniging Sancho en wat is er nu leuker dan die combineren met wat lappen inslaan?

Ik vond op de markt onder andere een prachtige roze tricot met een kattenprint erop. Met Femkes voorkeur voor stoffen met poezen (of giraffen, waarover in een later bericht meer) kocht ik een meter van de stof. *zonder naar de prijs te kijken, dat deed even zeer*

Met de zomer al in mijn hoofd maakte ik de eerste Solis van dit jaar. Ik printte vorig jaar het patroon uit met automatische verkleining en dat bleek prima te passen. Omdat Femke nog net zo breed smal is als vorig jaar, heb ik het patroon alleen verlengd van maat 98 naar maat 104.

Femke wilde wel even poseren bij het passen. Het is duidelijk... ze voelt zich een echte ballerina in deze roze jurk!


Met een mooie filter erop om de kleur van de jurk goed uit te laten komen.






















En die uitdaging? Die heb ik vakkundig genegeerd. Er is meer ingekomen dan uitgegaan. Tijd voor een nieuwe uitdaging die wel haalbaar is ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten