donderdag 17 november 2016

De start van een blog

Eigenlijk ben ik dol op blogs. Ik lees er veel. Zelf een blog bijhouden is er nooit van gekomen. Tot vandaag dan.

De aanleiding om met deze blog te beginnen is dit bericht van Mamarieke. Net als zij doe ik mee met een uitdaging op het forum van Vereniging Sancho om op 1 januari 2017 (minimaal) 10 lappen uit mijn stoffenvoorraad weggenaaid te hebben. En natuurlijk wil ik ook graag kans maken op een lap stof uit haar webshop. En dus 'moet' ik aan de blog... Eigenlijk een heel leuke reden om nu toch echt eens te gaan vastleggen wat er allemaal onder mijn machines vandaan rolt.

De lijst ligt al klaar en de eerste projecten zijn al geknipt.

1 van 10
Zo komt er onder meer een top voor mezelf. Ik heb nog niet de goede kleur garen voor de zomen, dus ligt dit project even stil tot ik bij de fourniturenwinkel ben geweest.


2 van 10
Het volgende project is een joggingpak voor Femke. De broek is al klaar, de trui nog niet. De stof is nogal dik en naait niet zo makkelijk, dat is een kleine tegenvaller. In dit project gaat naast de joggingstof ook nog een lap boordstof zitten, maar die tel ik niet mee. Boordstof hoort bij de fournituren en niet bij de stof, toch?

 
 
3 en 4 van 10
Daarna ga ik aan de slag met een hoodie voor Femke. Ik maakte het patroon pasgeleden al een keer en hij zit als gegoten, dus dit is een snel project. En het leuke eraan, in het kader van de uitdaging, is dat er maar liefst twee lappen in gaan (vooruit, wel twee kleine lapjes van elk een halve meter, maar toch).


Wordt binnenkort vervolgd!



 
 

4 opmerkingen:

  1. Oh joepie, mag ik zomaar de eerste zijn die reageert op je allereerste blogberichtje ooit! Wat heerlijk om te lezen en wat ben je al hard op weg. Geniet van het naaien en ik ben benieuwd naar alle projecten die voorbij gaan komen. Succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk, dat je nu ook een blog begint!! Goede reden.
    Ik ben benieuwd naar wat je allemaal gaat maken.

    Veel blogplezier!

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je ook een blog heb. Ik kwam je tegen bij MaMarieke. Ik ga je volgen, hoor!
    Groeten, Elsa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier was precies hetzelfde ik las vaak andere blogs maar had er zelf nog geen een. Nu door deze uitdaging ook een blog begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen